SAFARI.cz

Do Horní Nové Vsi (6 km) [ Naučná stezka ]

Na poslední neméně hezkou vycházku vyjdete opět od rozcestí turisticky značených cest na náměstí.
Projdete náměstím k městskému informačnímu středisku. Na konci náměstí se dáte vlevo do ulice Karla Moora.
Na křižovatce za kamenorytectví Vojtěcha Záveského odbočíte vpravo do Štefanikovi ulice.
Stále rovně podle podniku Lemex ke kravínu.
Dále půjdete mezi kravínem a chovem pštrosů ke strážnímu domku u železniční trati.
Podél tratě stále přímým směrem za pěkných výhledů vpravo na Kamennou Hůru a vlevo na obce Lány a Hřídelec s čedičovým vrchem Horka k vodojemu v Horní Nové Vsi.
Cestou vlevo minete upravený hřbitov. U železniční zastávky (3 km) se dáte vpravo po modré značce na křižovatku turisticky značených cest v Horní Nové Vsi.
Pokračujte po žluté značce podél toku říčky Javorky vpravo do L. Bělohradu. Ale pozor! Asi po 1 km (v místech, kdy se cesta přiblíži k silnici) u turistické ubytovny Jiskra opustíte žlutou značku, přejdete most a po chodníku budete pokračovat vlevo na náměstí v Lázních Bělohradě.
Nejdříve minete mapu republiky vytesanou na kameni ve čtyřicátých letech. Projdete parčíkem s novou lípou tisíciletí a pod benzínovou pumpou si na jednom z domků všimněte pamětní desky, která patří plk. Bohumilu Liškovi. Plk. Liška byl hrdinou 2. světové války - pilot 311. čs. Perutě RAF.